Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

بانسر و ریباند

سلام  

 

در ادامه ی توضیح مباحث مربوط به اسکورینگ، می رسیم به بانسر و ریباند. طبق روال همیشه.... نوشته های قرمز مربوط به خانم رسولی هست که مطالب بنده را کامل تر کردند.... باز هم باید از خانم رسولی تشکر کنم.

خوب بانسر و ریباند دو موقعیت مشابه یکدیگر هستند. بانسر موقعیتی است که تیر پس از برخورد به فیس، جلوی سیبل روی زمین می افتد، در این موقعیت تیر به داخل فوم فرو نمی رود. ریباند نیز موقعیتی مشابه است با این تفاوت که تیر پس از برخورد با فیس و فوم، برمیگردد و در مسافتی دورتر از سیبل به روی زمین می افتد. امتیاز دهی در این دو موقعیت مشابه یکدیگر است.  

اگر در مسابقه ای چنین اتفاقی برای شما افتاد و شما متوجه این قضیه شدید، دست خودتان را بالا می برید و داور خط را از این قضیه مطلع می کنید. بعد داور تیراندازی روی خطی که شما حضور دارید را قطع می کند. بعد از اینکه تیراندازی در آن اند توسط تیراندازان دیگر به پایان رسید، DOS دو تا سیگنال می زند که به معنای پایان تیراندازی است ولی تیراندازان باید همچنان پشت خط انتظار باقی بمانند تا به وضعیت تیر شما رسیدگی شود.

بعد فقط شما و داور به طرف سیبل می روید تا امتیاز تیر شما مشخص بشود. به این صورت به تیر شما امتیاز می دهد که ....

«سوراخی که روی فیس به وجود آمده و علامت نزده شده است، همان امتیاز تیر شما است. حالا اگر به دلایلی دو سوراخ علامت نزده روی فیس پیدا شود و فقط یک تیر موجود باشد، در این صورت سوراخ با امتیاز کمتر ثبت خواهد شد. »

بعد از ثبت امتیاز، به پشت خط انتظار بر میگردید و تیرهای باقی مانده ی خودتان را پرتاب می کنید و سپس به همراه بقیه تیراندازان به طرف سیبل ها رفته و امتیاز خود را ثبت می کنید. در اینجا داور باید امتیاز تیر شما که بانسر و یا ریباند شده، را تایید نماید.

حالا چند تا موقعیت :

  • اگر سه تیرانداز همزمان در یک سیبل مشغول تیراندازی باشند و تیر هر سه نفر بانسر شود، ولی در عین حال فقط یک سوراخ علامت نزده روی سیبل یافت شود، داور همان امتیاز را برای هر سه تیرانداز ثبت میکند.
  • حالا یکی دیگه .... اگر دو سوراخ علامت نزده بود.... استثنائا سوراخ با امتیاز بیشتر! برای هر سه تیرانداز در نظر گرفته می شود. یادتون باشه که سه تیرانداز موجوده و دو سوراخ! اگر یک تیرانداز و دو سوراخ باشه، سوراخ با امتیاز کمتر در نظر گرفته می شود....
  • حالا اگر بیش از دو سوراخ بر روی فیس پیدا شود، داور سوراخ با امتیاز کمتر را برای هر سه تیرانداز ثبت می کند. 
  • اگر هیچ سوراخ علامت نزده ای روی فیس یافت نشود - یعنی تیرها به سوراخ های علامت زده شده ی اندهای قبل برخورد کرده باشد، در اینصورت چون هیچ سوراخ علامت نزده ای روی فیس پیدا نشده، امتیاز هر سه تیرانداز میس (Miss) محسوب خواهد شد.    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد