Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

اسلینگ

سلام  

 

اسلینگ بند یا نخ قابل ارتجاعی است که هنگام رها شدن تیر، کمان را از افتادن از دست کماندار نگه می دارد. این تعریفی است که در کتاب فرهنگ اصطلاحات تیراندازی نوشته استفان براون، ترجمه حسن ابوطالبی نوشته شده است. شما می توانید این تعریف را در صفحه 132 کتاب ببینید.  

اسلینگ مچی یکسره داریم که یه بنده یک سره است که از یک طرف تو کمان می افته و بعد دست را در اون می برید و تیراندازی می کنید.   

           

یه مدل دیگه حلقه ایه. مثل همون مدل مچیه منتها فرقش اینه که یه بند به دور مچ بسته می شه و یک نخ دیگه با یه قلاب به دور کمان می پیچه و به بند دور دست قلاب می شه.   

یه مدل دیگه همین مدل اسلینگ انگشتیه که اون بند به جای مچ توی انگشت های شست و سبابه می افته.  

      

 

ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...

نحوه خارج کردن سرتیر

سلام  

 

این خیلی مایه ی ننگه برای یک عدد «آرچر» که هنوز بلد نبودم که چطوری می شه «سر تیر» را درآورد .... ولی بالاخره دیروز آقای غلامی تئوری بهم یاد دادند که چطوری می شه این کار را انجام داد و امروز انجامش دادم. خیلی هیجان انگیز بود. درکل هر کاری را که برای اولین بار انجام می دم، به طرز عجیبی هیجان انگیز ناک می شه!  

 

حالا با عکس به کسانی که مثل خودم نمی دونند که چطوری می شه سر تیر را درآورد نشان می دم که چطوری این کار را انجام می دهند. اینطوریه ...:  

 

اول سر تیر را روی حرارت قرار می دهیم ... 




بعد از حدود 20 یا 30 ثانیه، با یک عدد انبر دست سر تیر را می کشیم بیرون :  

 

 

 

 

       در این مرحله دقت کنید چون شفت تیر داغ می شه بی زحمت با یه گیره شفت را بگیرید.  

خوب حالا که سر تیرها در آمده ... 

       

 

      بعد از اینکه سرد شد، به بدنه سر تیر چسب قطره ای بزنید و آن ها را در شفت تیر جا بزنید و صبر کنید تا چسب خوب جذب بشود.  

 

نکته (این نکات را آقای غلامی گفتند) :  

با تیرهاتون بلافاصله تیر نزنید، اجازه بدهید تا چسب خوب جذب بشه. در غیر اینصورت سر تیر در فوم باقی می ماند و از شفت جدا می شه... (بیرون آوردن سر تیر از فوم همانگونه که مستحضر هستید، دردسر های خودشو داره. عمل جراحی و انبردست و اینها و در ضمن فوم هم خراب می شه ... که می دونید  چقدر گرون شده)  

 

اگر تیرهاتون مثل من کوتاه شده، قبل از اینکه سر تیرها رو جا بزنید، اول با نوک کاتر داخل سر شفت تیرهاتون را صاف کنید . فلز داخل شفت، اضافاتی داره که به این ترتیب گرفته می شه. این اضافات به خاطر برش دستگاه ایجاد می شود.  

 

حالا یک خواهش... اگر کسی چیزی داره که اضافه کنه حتما توضیحاتش را با عکس، به این آدرس ایمیل کنه تا با نام خودش در وب گذاشته بشود. اینم ایمیلم : smhkashani20@gmail.com  

 

 

در ادامه آقای عبادی این مطلب را اضافه کردند که در مورد نوع چسبی است که در چسباندن سر تیر می شه از آن استفاده کرد:   

"مطلبت در مورد خارج کردن سرتیر از شفت خوب بود ولی برای جا زدن بهتره از چسب حرارتی استفاده کنی تا دفعه بعد هم بتونی با حرارت خارجش کنی. چسبهای حرارتی آمریکایی که الان اسمش یادم نیست به صورت مکعب مستطیل ویلا اسپرت داره عالیه برای این کار"