Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

Erika Jones


Mike SCHLOESSER and Erika JONES Take Indoor World Cup Compound Titles



        سلام 


       عامل عدم بارندگی در تهران بنده هستم که هر وقت اسمان ابری می شود،‌ آش درست می کنم چون فکر می کنم آش در سرما و بارندگی خیلی می چسبه ولی نمی دونم چی می شه که بعد از مدتی که از گذاشتن قابلمه بر روی گاز می گذرد، یکدفعه اسمان صاف می شود و ....


       " تیرانداز حرفه ای و خوشبختی هستم که دوستان و خانواده ای دارم که حمایتم می کنند و شانس این را دارم برای بهترین کمپانی های سازنده کمان در جهان (کمپانی هویت)‌ تیراندازی کنم. "


       اریکا در 23 دسامبر سال 1988 در اوکلاهاما متولد شد. او  تیراندازی را وقتی تنها شش سال داشت اغاز کرد و چهارده سال به صورت متوالی عضو تیم ملی نوجوانان و بزرگسالان ایالات متحده بوده است. پدر وی با کمان شکار می کرد و یا در مسابقات ملی یا محلی شرکت می کرد. اریکا همیشه با پدرش برای شکار می رفت و بالاخره وقتی شش سالش بود تقاضای یک کمان کرد (خوش به حالش !‌) و توانست تیراندازی را امتحان کند. پنج ماه بعد از اینکه تیراندازی را شروع کرد، در اولین تورنمنت ملی حضور پیدا کرد (مسابقات داخل سالن NFAA) و سال بعد برنده مسابقه شد. 



       تیراندازی را کاملا از پدرش یاد گرفته (باز هم خوش به حالش .... البته من هم از پدرم خیلی چیزها یادگرفتم ... ) و پدرش مدت زیادی با او تیراندازی تمرین کرده تا همه چیز را به او یاد بدهد. اریکا همچنین مادرش را یکی از پایه های موفقیتش می داند و معتقد هست که تفکر مثبت را مادرش را به او یاد داده است. به همین ترتیب او با اراده و با حمایت پدر و مادرش در مسیر موفقیت قدم بر می دارد. 

 

ادامه مطلب ...

قرقره - قسمت سوم

 

   سلام


      بحث در مورد قرقره ادامه دارد. یادم هست در درس علوم قرقره را در کنار اهرم  یاد گرفتیم. اهرم و قرقره هر دو وسایلی بودند که باعث می شدند بتوانیم اجسام سنگین را که با دو دست قادر به بلند کردن آن نبودیم،‌ جا به جا کنیم. در این قسمت از مقاله قصد دارم یک مقدار علمی تر و فیزیکی تر به قضیه نگاه کنم و بعد هم در خدمتتان هستم با انواع قرقره و نمودار آن ها. این مقاله از ویکی پدیا و همچنین لینک زیر برگرفته شده است. در ضمن مطالب مربوط به قرقره از سایت hunter's friend ترجمه شده است. 


http://www.sparknotes.com/testprep/books/sat2/physics/chapter8section2.rhtml


         Image result for ‫قرقره‬‎


 

ادامه مطلب ...

قرقره - قسمت دوم

 

  سلام  


       گفتم که در یک کمان سنتی و بر طبق نمودار... هر چقدر طول کشش کمان اضافه بشود...وزن کمان افزایش می یابد و کشیدن آن سخت تر می شود و نتیجه گرفتیم که طول کشش کمان با وزن کشش رابطه خطی یا مستقیم دارد و و با سرعت کمان هم همینطور. و اما قرقره این روند را در کمان کامپوند دستکاری می کند و آن را تغییر می دهد.  


      overdrive binary cam

 


  
ادامه مطلب ...

قرقره - قسمت اول ...

سلام  

 

   هوا خیلی خوبه و من هم همینطور دارم از زندگی لذت می برم و امیدوارم شما هم همینطور باشید. بحث از قبضه و لیمب گذشت و در انتهای دو سر لیمب کمان کامپوند رسیدیم به قرقره. مبحث قرقره خیلی وسیع هست و در چنادین قسمت می گذارم تا ببینید و امیدوارم که لذت هم ببرید.  

 

 

    از زمان ابداع کمان کامپوند.... کمان های شکاری به صورت عمده تغییر کرد. استفاده از سیستم چرخ... کابل و قرقره به تیرانداز کامپوند اجازه می دهد تا کمان را بکشد و بعد نقطه اصطلاحا پیک وزن کشش کمان را رد کند و کمان را در حالت کشش کامل نگه دارد بدون اینکه وزن زیادی را تحمل کند. یعنی در حالت کشش کامل تیرانداز تنها بخشی از وزن کمان را تحمل می کند.   اجازه بدهید این بحث را که قرقره چند نوع دارد و کمان های کامپوند از این نظر چند نوع هستند را بگذاریم برای قسمت بعد مقاله و الان بریم به سراغ اینکه اصلا عملکرد قرقره ها در کمان کامپوند چه هست؟    

 

 

    

ادامه مطلب ...

برادن گلنتین

 

 

 

GELLENTHIEN bags second Indoor World Cup leg win in a row with perfect 150 

 

 

          

           برادن گلنتین موفقیت در رشته تیراندازی را خیلی زود به دست اورد با مدال برنز انفرادی و مدال طلای تیمی در سال ۲۰۰۳ در سن ۱۷ سالگی و مسابقات قهرمانی جهان ! او حضور خودش را در تیم ایالات متحده تثبیت کرد و در تمامی مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی حضور یافت. از آن زمان تا به حال وی تمام عناوین مسابقات تیمی را به دست اورده مانند : مادرید ۲۰۰۵ .... لایپزیک ۲۰۰۷ .... اولسان ۲۰۰۹ و تورین ۲۰۱۱ که در این اخری تیم امریکا با امتیاز ۲۳۹ از ۲۴۰ بالاترین امتیاز ممکن را به دست اورد و رکورد زد. مسابقش را دیدم خیلی جالبه!) 

 

       انچه می خوانید بخشی از سرگذشت برادن گلنتین است که بعد از قهرمانی اش در مسابقات فینال جام جهانی در سال ۲۰۱۲ در سایت وردارچری چاپ شده و با چنادین سال تاخیر ترجمه می کنم.  

   ادامه مطلب ...