Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

تست داوری 2011 - سوال سوم

سلام

سوال ۳ تست داوری ۲۰۱۱ در مورد موقعیت های مختلف امتیاز دهی به بازیکنان است.

ادامه در...

سوال 3 : در موقعیت های زیر امتیازات (برای ثبت در برگه ی امتیازات) باید به چه صورت باشند؟

a. تیراندازی در مسافت 70 متر، 7 تیر پرتاب کرده است. امتیازات او به این شرح است:

5/6/8/8/9/9/10

7.8.2.6 If more than the required number of arrows should be found in the target butt or on the ground near the target butt, or in the shooting lanes, only the 3 lowest (or 6 lowest, as the case may be) in value will be scored (article 7.6.2.2).

اگر تعداد تیرها بیشتر از تعداد مورد نیاز باشد(یعنی تیراندازی تیر بیشتری از تعداد تعیین شده پرتاب کرده باشد) که در سیبل و یا نزدیک سیبل روی زمین پیدا شود یا در محدوده ی تیراندازی، پیدا شود، در این صورت 3 تیر پایین (یا 6 تیر پایین با توجه به نوع مسابقه) به عنوان امتیازات ثبت می شود. پس امتیازات به این صورت خواهد بود: 5/6/8/8/9/9


b. تیراندازی یک تیر خود را خارج از محدوده ی زمانی تعیین شده در مسافت 30 متر پرتاب کرده است. امتیاز تیرهای او در این End عبارت است از :

9/9/10

7.4.2.2 An arrow shot before or after the specified time, or out of sequence, will be considered as being part of that end. It will cause the athlete to lose the highest scoring arrow of that end which will be scored as a miss.

تیری که قبل یا بعد از زمان خاص یا بیرون از تایم مشخص تیراندازی پرتاب شود، باید در همان End بررسی شود. در این صورت تیرانداز بیشترین امتیاز خود را در آن End از دست خواهد داد که به صورت Miss ثبت می شود.

بنابراین امتیازات به صورت 9/9/M خواهد بود.


c. تیراندازی تیرش Bouncer شده یعنی به سیبل خورده و به روی زمین افتاده است، سوراخی از تیر در حلقه ی 8 است و یک سوراخ دیگر در خارج از منطقه ی امتیاز فیس.

7.6.2.7 An arrow found on the ground in the shooting lane or behind the target butt, which has been claimed as a bouncer or pass through, must, in the opinion of the judge(s), have first hit the target butt. If more than 1 unmarked hole is located in the scoring zone of the target face after a bouncer or pass through has occurred, the value of the lowest scoring hole will be given to the athlete

اگر تیری در زمین محدودهی تیراندازی یا پشت سیبل پیدا شود که که مشخص باشد بعد از اصابت به سیبل یا فیس برگشته و روی زمین افتاده و یا از سیبل رد شده است، باید، دردیدگاه داوری، فیس مورد بررسی قرار بگیرد. اگر بیش از دو سوراخ علامت نزده شده در منطقه ی امتیازی باشد بعد از اینکه Bouncer یا Pass though شده باشد، امتیاز تیر برابر است با امتیاز سوراخی که در پایین ترین منطقه ی امتیازی است. با توجه به این قانون امتیاز 8 باید برای تیرانداز ثبت شود.


d. تیراندازی تیر خود را در 30 متر پرتاب کرده است، آخرین تیر او در پایان محدوده ی زمانی تعیین شده پرتاب شده است. شما به عنوان داور فیس را تشخیص می دهید و از خط پرتاب می توانید ببینید که آخرین تیر او به حلقه ی 10 فیس تیرانداز خط B اصابت کرده است. دیگر امتیازات او 10 و 9 است.

7.6.2.6.7 A target face other than an athlete’s own target face will be considered part of that end and score as a miss.

اگر تیراندازی فیس دیگری را نشانه گیری کند که فیس او نباشد. در این صورت امتیاز خود را از دست خواهد داد و امتیاز تیر یا تیرهای او Miss است. در این جا تیرانداز یک تیر خود را به فیس دیگری زده است، پس امتیازات او به این صورت خواهد بود: M /9/10 در مرحله ی دوم چون تیر آخر خود را خارج از زمان زده است بر اساس قانون 7.4.2.2 امتیاز بالای خود را از دست می دهد. بنابراین امتیاز نهایی او برابر است با M /M /9 .


اگر جایی از مطالب را متوجه نشدید یا نحوه ی امتیاز دهی برای شما بحث برانگیز بود سوالات خودتان را در قسمت نظر بدهید مطرح کنید و اگر باز هم جواب های من برای شما قانع کننده نبود دیگه باید به وبلاگ داوری و خانم رسولی مراجعه کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
محمدعشق 20 آذر 1393 ساعت 12:00 ب.ظ

فعلاکه اوله

کشتی منو با این سید!

my love mohammad 11 مهر 1393 ساعت 09:03 ب.ظ

فعلا که بهترینه عشقمه سرما خوردگیت خوب شد

نه ....

عشق محمدموسوی 11 مهر 1393 ساعت 08:59 ب.ظ

پس چی فک کردی

ساراکاشانی نیا 23 شهریور 1391 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام عمه جان خسته نباشید. ممنون که اینهمه نکات مهم را درباره تیراندازی در وبلاگتان می نویسید. شما خیلی تیرانداز ماهری هستید. امیدوارم من هم روزی مثل شما بشوم

تو نفس من بیدی برادر زاده ی پشمک من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد