Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

تست داوری 2011 - سوال اول

سلام تیراندازان محترم

به راستی چند وقت است که دیگر مانند گذشته وقت نمی کنم تا سوالات تست را ترجمه کنم و برای خانم رسولی بفرستم! ولی در آینده خواهید دید که چگونه به تحقیق خود ادامه خواهم داد. سوال اول تست در مورد یک سری جملات است که باید درستی و نادرستی آن ها مشخص بشود! جواب 8 تا از آیتم ها را دادم و متاسفانه هنوز وقت نکردم روی بقیه کار کنم. ولی خوب همان 8 تا هم خوبه! پس داشته باشید.

ادامه در ....

A) به جملات زیر دقت کنید و با توجه به قوانین درستی یا نادرستی آن را مشخص کنید :

1. ....... بر اساس قوانین جدید فیتا برای سال 2010، در مسابقات 30 و 50 متر در هر End، 6 عدد تیر پرتاب می شود.

2. ....... در مسابقات قهرمانی تیراندازی، در رشته ی کامپوند از فیس Hit-Miss استفاده می شود.

3. ....... تیرانداز اجازه دارد که سوراخ محل اصابت تیر خود را با خودکار یا مداد یا هر مارکر و از هر رنگی و با هر ضخامتی (از نظر سطح نوک مارکر) نشانه گذاری کند حتی در صورتی که این کار موجب ایجاد نقطه نشانه گیری اضافی شود، زیرا قوانین به قانونی در مورد اینکه خودکار، مداد یا مارکر دیگری که بتواند مورد استفاده واقع شود، صراحتا اشاره ای نمی کند.

4. ....... در مسابقات جهانی، زمانی که با فرم ABC در مسافت 30 متر تیراندازی می شود، فیس 5 حلقه ای می تواند هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی استفاده شود.

5. ....... زمان بین دو سوت که تیراندازان به روی خط Shooting می روند و یک سوت که تیراندازی شروع می شود، در مسابقات FITA راند، 20 ثانیه است.

6. ...... تیراندازی که در تاریخ 23 می سال 1991 متولد شده است، اجازه دارد که در سال 2011 و در رده ی Junior شرکت کند.

7. ...... تیراندازی که در تاریخ 14 جولای 1993 متولد شده است، اجازه دارد در مسابقات سال 2011 و در رده ی Cadet شرکت کند.

8. ...... مسابقه ی المپیک راند در رده ی Cadet، برای پسران در مسافت 70 متر و برای دختران در مسافت 60 متر برگزار می شود.

9. ...... اعضای تیم ریکرو بانوان ممکن است بعد از برگزاری دور مقدماتی FITA راند و یا المپیک راند انتخاب شوند.

10. ...... اعضای Mix Team در مسابقات المپیک راند، باید حتما از بین تیراندازانی با بیشترین امتیاز (یک زن و یک مرد) در دور مقدماتی باشند.

11. ...... ترتیب پرتاب تیر در مسابقات Mix Team، باید همیشه به این صورت باشد که با تیراندازی نفر خانم آغاز شود و با تیراندازی نفر آقا پایان یابد.

12. ...... در مسابقات تیمی با پرتاب تناوبی تیر، DOS باید برای اولین نیمه تنها زمانی که سه تیرانداز هر کدام یک تیر پرتاب کرده اند، ساعت را متوقف کند، حتی اگر زمانی که یک نفر از اعضای تیم تیراندازی به صورت اشتباه در نخستین نیمه دو تیر پرتاب کرده است.

13. ...... در زمان برگزاری مسابقات تیمی، داور نباید از مکان تعیین شده ی خود (بین محل استقرار دو تیم)، حرکت کند حتی در صورتی که تیراندازی مانع دید او بر دیگر تیراندازان تیم باشد که بر خط Shooting قرار می گیرند.

14. ...... زمانی که مسابقات به صورت Set System برگزار می شود، تمام پرتاب های مسابقات همزمان، در همان تایم به پایان می رسد.

سوال 1: 7.5.2.1 In the Qualification Round the 2 or 3 athletes will shoot

simultaneously on the same target butt. They will shoot ends of 6

arrows

7.5.3.1In the Qualification Round the athletes will shoot shoot ends of 6

arrows at the long distances and ends of 3 or 6 arrows at the

shorter distances..

در دور مقدماتی، دو یا سه تیرانداز به صورت همزمان تیر خود را به سمت اهداف پرتاب می کنند. آن ها باید در هر End 6 تیر پرتاب کنند. بنابراین این عبارت صحیح است. در دور مقدماتی تیراندازان در مسافت های طولانی 6 تیر در هر End و در مسافت های کوتاه 3 تا 6 تیر پرتاب کنند.

سوال 4: 7.2.2.3 When using a three centre face (5 ring) horizontal set-up at 30m, the centres of the faces will be at 130cm (± 5cm) above the ground. The minimum distance between the scoring zones will be2cm

وقتی در مسافت 30 متر از سه فیس پنج حلقه ای و چیدمان افقی فیس تیراندازی می شود، مرکز فیس ها باید (± 5cm) 130 سانتیمتر با زمین فاصله داشته باشد. کمترین فاصله بین دو فیس یا منطقه ی امتیازی باید 2 سانتی متر باشد. با توجه به قانون این عبارت نادرست است.

.

سوال 5: 7.5.7.1 10 seconds will be allowed for the athletes to leave and the next designated athletes to occupy the shooting line. This will be indicated by 2 sound signals and a red light.

به تیراندازان 10ثانیه فرصت داده می شود تا برای تیراندازی به روی خط آتش یا Shooting بروند. این دستور با 2سوت و یا چراغ قرمز نشان داده می شود.ینابراین این عبارت نادرست است.

سوال 6: 4.2.4 An athlete may participate in a Junior Class in tournaments when the competition

takes place up to and in the year of his 20th birthday.

تیرانداز زمانی می تواند در رده ی Junior در مسابقات شرکت کند که در زمان برگزاری مسابقه 20 سال داشته باشد. در این جا اگر سال 2011 ملاک قرار بگیرد، عبارت درست است.

سوال 7 4.2.3 An athlete may participate in a Cadet Class in tournaments when the competition

takes place up to and in the year of his 17th birthday.

تیرانداز زمانی می تواند در رده ی Cadet در مسابقات شرکت کند که در زمان برگزاری مسابقه 17 سال داشته باشد. در این جا اگر سال 2011 ملاک قرار بگیرد، عبارت نادرست است.

سوال 8: The Olympic Round is shot at 70m (60m for Cadets and Masters) on 122cm

target faces.

مسابقات المپیک راند در مسافت 70 متر(در رده ی Cadet و Master در مسافت 60 متر) برگزار می شود که برای این مسابقات از فیس 122 سانتی متر استفاده می شود. با توجه به این قانون عبارت نادرست است.

4.5.1.4سوال 9 A team shall consist of the highest ranked 3 (or 2 if a Mixed Team) athletesfrom the Qualification Round unless the team captain notifies the Director of Shooting or the Chairman of Judges in writing at least 1 hour before the start of that round of competition of a substitution of another athlete which compected in the Qualification Round

.

یک تیم باید از 3 نفر یا 2 نفر در Mix Team که دارای بالاترین امتیازها در دور مقدماتی باشند تشکیل شده باشد. مگر اینکه کاپیتان تیم به DOS یا Director Of Shooting یا کمیته ی داوران نهایتا 1 ساعت قبل از شروع رقابت تیرانداز دیگری را که در دور مقدماتی شرکت داشته است، به عنوان جانشین معرفی کند.با توجه به این قانون عبارت 9 صحیح می باشد.

سوال 10 : 4.5.1.5The Mixed Team Round in which the top 16 teams composed of the top ranked

man and the top ranked woman from the same Member Association are seeded according to their positions as determined by their total score in the Qualification Round (see match play chart Appendix 10 and Book2Appendix 1), shoot simultaneously a series of matches, each match consisting

of 4 ends of 4 arrows (2 per athlete);

مسابقات Mix Team که از 16 تیم که تیم ها از یک زن و یک مرد که بالاترین رنکینگ را از بین نفرات شرکت کننده که در دور مقدماتی رتبه بندی شده اند تشکیل شده است. پرتاب ها در هر دوره از مسابقات همزمان است، هر مسابقه 4 End دارد و در هر End 4 تیر (2 پرتاب برای هر تیرانداز) در نظر گرفته شده است. با توجه به قانون عبارت صحیح است.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد