Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

اسلینگ

سلام  

 

اسلینگ بند یا نخ قابل ارتجاعی است که هنگام رها شدن تیر، کمان را از افتادن از دست کماندار نگه می دارد. این تعریفی است که در کتاب فرهنگ اصطلاحات تیراندازی نوشته استفان براون، ترجمه حسن ابوطالبی نوشته شده است. شما می توانید این تعریف را در صفحه 132 کتاب ببینید.  

اسلینگ مچی یکسره داریم که یه بنده یک سره است که از یک طرف تو کمان می افته و بعد دست را در اون می برید و تیراندازی می کنید.   

           

یه مدل دیگه حلقه ایه. مثل همون مدل مچیه منتها فرقش اینه که یه بند به دور مچ بسته می شه و یک نخ دیگه با یه قلاب به دور کمان می پیچه و به بند دور دست قلاب می شه.   

یه مدل دیگه همین مدل اسلینگ انگشتیه که اون بند به جای مچ توی انگشت های شست و سبابه می افته.  

      

 

ادامه مطلب ....

اگه اسلینگ های شما مثل اسلینگ های با کلاس است که هیچی، راحت دستتون می کنید ولی اگه بند کفشه اینطوریه که ....

   

 

قدم اول : خوب شما باید یک عدد بند کفش تهیه کنید و دو سر اون را روی هم بگذارید. 

 

 

قدم دوم اینکه دو انتهای بند را بگیرید و گره بزنید. 

  

 

 

قدم سوم را با اسلینگ خودم نشان می دم. دقیقا اینطوریه که یک سر نخ را یه کم از هم فاصله می دید و روی طرف دیگه بر می گردونید. مطابق شکل زیر... (یه کم توضیحش سخته) 

    

 

  

 

قدم چهارم اینکه حالا حلقه ها رو به پشت بر می گردونید. 

  

 

 

قدم پنجم اینکه انگشت سبابه رو داخل حلقه می برید.  

  

 

 

خوب حالا با اون سر بند هم همین کار رو می کنیم ... 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

حالا بعد از هر اند، بند انگشت شستتون را باز می کنید و دوباره در شروع اند بعدی وقتی کمان را در دست گرفتید مجددا می بندید. احتیاجی نیست که بعد از هر اند بند انگشت سبابه را هم باز کنید. انگشت شست کافیه.  

 

اگه خوب بود که هیچی... اگر هم نبود بگید تا بیشتر توضیح بدم ولی بعد از چند بار بستن و باز کردن، دستتون روان می شه.  

یه نکته اینکه ممکنه که دفعه اول وقتی بند را گره می زنید اندازه دستتون نباشه. ممکنه گشاد یا تنگ باشه. گره اول را انقدر باز و بسته کنید تا بالاخره اندازه دستتون بشه و بتوانید راحت کمان را در دست بگیرید و به انگشتانتون هیچ فشاری وارد نشه. این یه کم وقت می بره و شاید لازم باشه گره بند را چند بار باز و بسته کنید ولی مهم نیست چون بحث یه عمر تیراندازیه!

نظرات 4 + ارسال نظر
hamidreza 14 دی 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام میتونی تو بخش اسلینگت چندتا کلیپ از youtube بیاری

سلام
راستش فیلتر شکن ندارم ولی سعی می کنم گیر بیارم قاچاقی ..

hamidreza 20 آذر 1391 ساعت 10:26 ب.ظ

سلام حاج خانم آرچر........بابا تا حالا فکر میکردم حاج آقایی ولی باز هم از نوع مطلب نوشتنت و هم از اینکه بیشتر کسایی که برات کمنت میذاشتن خانم بودن شک کردم تا اینکه در قسمت پایین مطالب رفتم تو آرچر و شناسنامتو خوندم..........ولی خوب بازم اشکالی نداره.....



خانم یا آقا فرقی نداره مهم مطلبه.

رضا 22 آبان 1391 ساعت 11:30 ق.ظ

با سلام به شما و مربی محترمتان آقای غلامی
شاید این سوال در این بخش بی مورد باشد ولی برای من یک مسله شده .
در زمان کلیک . چگونه باید کتف دستی که قبضه را گرفته کمی به جلو بیاوریم که عمل کلیک صورت بگیره ؟ با تشکر

سلام. نه به هیچ وجه سوال بی موردی نیست. اتفاقا مهم است. خود من سه ساله سر همین قضیه هستم که چطوری می شه که کتف را به جلو حرکت داد و مرحله بعدی اینکه دست شما روی هدف ثابت بمونه و کمان هم بعد از کلیک صاف به سمت جلو حرکت کنه، بدون اینکه هیچ تنش اضافی و یا نیرویی به گریپ وارد بشه. این یه کم سخته چون معمولا دستم به جلو حرکت نمی کنه و ثابت می مونه. گاهی به جلو حرکت می کنه و کلیک هم می کنه منتها می دونم اگر ریلیز کنم قطعا به دلیل فشار اضافی که به گریپ کمان وارد شده، پرتاب خوبی نخواهد شد. همچنین ممکنه زیر فشار کمان، دست عقب که زه را نگه داشته منقبض بشه و موقع ریلیز زه تاب بخوره و تیر صاف نره. ولی دیروز یه مدل جدید را امتحان کردم و جمع تیر هم بد نبود. اینطوری که شما بعد از اینکه با دست عقب زه را کشیدید، دیگه باهاش کاری نداشته باشید و یه جورهایی زیر چانه خلاصش کنید (منظورم از خلاص کردن ریلیز نیست، منظورم اینه که فشار اضافی به انگشت ها وارد نشه) حالا وقتی دست عقب راحته، دست جلو را از کتف به سمت روبرو هل بدهید. اینطوری راحت کلیک می کنید و هیچ فشار اضافی موقع ریلیز به زه وارد نمی شه. بیشتر مواقع وقتی کلیک اتفاق می افته، تیرانداز بدن را خلاص می کنه، در حالی که باید حرکت به سمت جلو ادامه داشته باشه.
اگر شما کمان را با کتف نکشید، در مرحله بعدی دچار مشکل می شوید.
یه تمرین که آقای غلامی هم به ما دادند اینه که دستتون را به چارچوب در و یا یه میله تکیه بدهید و بعد سعی کنید دستتون را از کتف به جلو هل بدید. این هم تمرین خوبیه.

علیرضا 20 آبان 1391 ساعت 06:33 ب.ظ

با سلام .
واسه گریب باید تا جاایی که ممکنه توی نرمی بین انگشتان قرار بگیره بعد به ارومی بیارین مایل کنید به چب بخوابونید رو دست .

ان عکس را گذاشتم فقط برای اینکه جای اسلینگ و کمان مشخص بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد