Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

راهنمایی های مرحله به مرحله ی چگونگی موفق شدن در مسابقه (archery 101)


     سلام. این مقاله در سایت ورد ارچری نوشته شده و اگر انگلیسی تان خوب هست می توانید اصل مطلب را انجا مطالعه کنید. اگر هم نیست که ترجمه اش را اینجا داریم ولی نه به اون شکلی که در سایت ورد ارچری قید شده است. بعد از ترجمه متوجه شدم که همه مطالب همیشه توسط مربی ام گفته شده و شما هم بعد از مطالعه احتمالا به همین نتیجه در مورد مربی تان می رسید : 

     

       مسابقات معمولا بهترین راه برای تعیین پیشرفت شما به عنوان یک تیرانداز هستند. تورنمنت ها یک شانس بزرگ برای ملاقات تیراندازان دیگر در سطوح مختلف و یادگیری از انها و همچنین راهی برای انعطاف پذیر کردن ماهیچه هایتان در زمان مسابقه می باشند (دلیل پایین بودن رکوردتان در زمان مسابقه). در این مسابقات تیراندازان با سطوح مختلف مهارت و توانایی و تجربه حضور می یابند بنابراین حتی تازه کارها هم می توانند کار خودشان را برای رسیدن به مسابقات جهانی شروع کنند. 


 

 


     مرحله اول : انتخاب مسابقه 

  •       در ابتدای فصل مسابقات محلی را جستجو کنید و تصمیم بگیرید که از شرکت در مسابقه چه هدفی دارید؟ برخی مسابقات برای تیراندازان مبتدی طراحی می شوند. برای اولین مسابقه تان بهتر هست که خودتان را تحت فشار توانایی هایتان قرار ندهید. 
  • فاصله ای را که تیراندازی در ان برایتان راحت هست را انتخاب کنید بنابراین می توانید از کارتان لذت ببرید تا اینکه روی کارایی تان استرس داشته باشید. (برای شروع اگر 18 متر می زنید همان مسابقه 18 متر را انتخاب کنید).
  •  تاریخ ثبت نام مسابقه را بدانید و تا جایی که ممکن هست زودتر برای ثبت نام اقدام کنید تا ظرفیت مسابقه تکمیل نشود و مطمئن بشوید که در مسابقه شرکت می کنید. 


     مرحله دوم : خودتان را اماده کنید

  •     مطمئن بشوید که در فاصله تعیین شده برای مسابقه تیراندازی می کنید تا سایت مناسب را داشته باشید. 
  • در اموزش برای مسابقه، تمرین در شرایط وضعیت مسابقه چه از نظر زمان بندی هر اند و چه از نظر امتیاز و درج آن را تمرین کنید(از خودتان رکورد بگیرید).  
  • مطمئن بشوید که تجهیزاتتان از نظر قوانینی که ممکنه در مکان مسابقه توسط تیم برگزار کننده در نظر گرفته شده باشد، مناسب باشد. در این مورد(قوانین مسابقه مورد نظر) می توانید از مربی تان ، تیراندازان دیگر سوال کنید. 
  • رفت و امدتان به محل مسابقه و یا حتی محل اقامتتان را از قبل مشخص کنید. (اینکه با چه وسیله ای به محل مسابقه می روید یا در مسابقاتی که در استان دیگری برگزار می شود مواردی مثل وسیله رفت و امد، غذا، محل اقامت، فاصله محل اقامت تا محل مسابقه و اینکه چند روز قبل از مسابقه به محل مورد نظر مراجعه کنید تا روز مسابقه سرحال باشید، می تواند مهم باشد).

      مرحله سوم : شب قبل از مسابقه 

  •     مطمئن شوید که خوب غذا خوردید و شب زود بخوابید. این باعث می شه که تجدید قوا کنید و صبح برای حرکت به محل مسابقه اماده باشید. 
  • تجهیزات خودتان را حتما چک کنید (می توانید لیستی از تجهیزاتتان تهیه کنید و چک کنید تا چیزی از قلم نیفتد) و بعد ان را در کوله پستی یا کیس قرار بدهید. 
  • اگر در مسابقات خارج سالن قرار هست شرکت کنید حتما پیش بینی وضع هوا را در برنامه داشته باشید (البته نه پیش بینی اقای اصغری را).و مطمئن بشوید که اگر هوا بد شد، امادگی دارید....



      مرحله چهارم : چیزهایی که باید به همراه داشته باشید

  •            غذا و نوشیدنی : مطمئن شوید که اب قبل از مسابقه به اندازه کافی نوشیده اید (در زمان مسابقه هم همراه داشته باشید و مصرف کنید) و انرژی تان را در سراسر مسابقه بالا نگه دارید. 
  • لباسی بپوشید که هم برای وضعیت اب و هوایی مسابقه مناسب باشد و هم با قوانین مسابقات ورزشی منافات نداشته باشد (مثلا در لیگ پوشیدن شلوار ورزشی اجباری بود ولی ممکنه جایی مسابقه بروید که اگر شلوار جین هم بپوشید اشکالی نداشته باشد .... بستگی به سطح رسمی بودن و مسابقه و تیم برگزار کننده دارد. این را باید قبلا از تیم برگزار کننده بپرسید). 
  • کارت مسابقه یا ای دی کارت و کارت شناسایی (کارت بیمه ) و کارت عضویت حتما همراه خودتان داشته باشید. 
  • لوازم یدکی مثل ناک و پر همراه خودتان داشته باشید (اگر وسط مسابقه همراه نداشته باشید ممکن هست از نظر روحی روی شما تاثیر منفی بگذارد و دچار نوعی سردرگمی بشوید. بعد ممکنه حتی مجبور بشوید برای گرفتن تجهیزات به تیراندازان دیگه مراجعه کنید که تاثیر بدی روی شما دارد. به صورت کلی پر و ناک دم دست ترین چیزهایی هست که ممکنه در تیراندازی خراب بشوند ولی رست، پلانگر، زه همراه داشته باشید. برای همین در مسابقات بین المللی برخی تیم ها دو کمان برای تیراندازها اماده می کنند تا اگر مشکلی برای کمان اول پیش اومد سریع کمان دوم را برای تیرانداز اماده کنند. نکته مهم دیگه این هست که قبلا از مربی تان بپرسید که چطور ناک را جا می زنند و تنظیم می کنند و یا چطور پر می چسبانند و یا رست را چطور متصل می کنند. چون اگر بلد نباشید، بردن تجهیزات یدکی اصلا بدردتان نمی خورد. حالا اینکه مربی تان با تجهیزات یدکی سر مسابقه باشد که اصلا چیز دیگه ای هست). 
  • خودکار برای نوشتن یادتان نرود (بعضی تیراندازها تازه اند اول قلق یادشان می افتد که خودکار ندارند .... )

  • تیرهای یدکی همراهتان باشد که شماره گذاری شده باشد(شماره گذاری در مورد همه تیرها باید انجام بشود. این در قلق گرفتن خیلی کمک می کند. تیری که بد می خورد را راحت با در نظر گرفتن شماره اش خارج می کنید و دیگه استفاده نمی کنید.) 



    مرحله پنجم : روز مسابقه 

  •       زودتر از زمان تعیین شده به محل مسابقه بروید (هم سر فرصت کمانتان را سر هم می کنید و هم به موقع و درست گرم می کنید و یا حتی ممکنه لازم باشید چیزی هم بخورید).
  •  در کل زودتر رفتن خیلی خوبه چون در شرایط محل مسابقه هم قرار می گیرید. ولی زیاد هم زود نروید چون ممکنه این هم تاثیر منفی داشته باشد و حوصله تان سر برود و اینطوری خوب تیر نمی زنید). 
  • می توانید به موقع جایتان را روی خط شوتینگ ببینید. 
  • در زمان نوشتن امتیازات دقت کنید که انها را درست بنویسید و در نهایت برگه امتیازات را امضا کنید. (قبلا هم گفتم این مطلب را که هم حواستان به سیبل و تیرها باشد و هم به برگه امتیاز. برخی تیراندازان امتیازات را می خوانند ولی در برگه اسکور چیز دیگه ای می نویسند.)
  •  اگر به شک افتادید حتما به داور مراجعه کنید. (البته در هنگام صدا کردن داور باز هم حواستان به کسی که اسکور را می نویسد باشد. با داور بحث نکنید و اگر هم به رای او اعتراض دارید باز هم در زمان اعتراض، حواستان به کسی که اسکور را می نویسد باشد!!! یعنی منظورم اینه که در زمان ثبت امتیاز باید چشم هایتان مثل چشم افتاب پرست باشد یا یک همچین چیزی.)


   


نظرات 3 + ارسال نظر
سینا 24 اردیبهشت 1396 ساعت 09:54 ب.ظ http://sina10tina.loxblog.com

نون و پنیر و اردک
قالب نو مبارک

mohadese 23 فروردین 1396 ساعت 08:13 ب.ظ

جلال 12 فروردین 1396 ساعت 11:57 ب.ظ

سال نو مبارک ، چقدر دیر به دیر مطلب جدید قرار می دهید......این مطلب هم خوب بود خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد