Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

برادن گلنتین

 

 

 

GELLENTHIEN bags second Indoor World Cup leg win in a row with perfect 150 

 

 

          

           برادن گلنتین موفقیت در رشته تیراندازی را خیلی زود به دست اورد با مدال برنز انفرادی و مدال طلای تیمی در سال ۲۰۰۳ در سن ۱۷ سالگی و مسابقات قهرمانی جهان ! او حضور خودش را در تیم ایالات متحده تثبیت کرد و در تمامی مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی حضور یافت. از آن زمان تا به حال وی تمام عناوین مسابقات تیمی را به دست اورده مانند : مادرید ۲۰۰۵ .... لایپزیک ۲۰۰۷ .... اولسان ۲۰۰۹ و تورین ۲۰۱۱ که در این اخری تیم امریکا با امتیاز ۲۳۹ از ۲۴۰ بالاترین امتیاز ممکن را به دست اورد و رکورد زد. مسابقش را دیدم خیلی جالبه!) 

 

       انچه می خوانید بخشی از سرگذشت برادن گلنتین است که بعد از قهرمانی اش در مسابقات فینال جام جهانی در سال ۲۰۱۲ در سایت وردارچری چاپ شده و با چنادین سال تاخیر ترجمه می کنم.  

   

    می گفتم که سال ۲۰۰۷ برای گلنتین یکی از بهترین سال ها بود چون نتایج خوبی در آن مدت به دست اورد. او در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان در ازمیر اول شد. در اوریل خیلی موثر بود در اینکه تیمش در مرحله دوم مسابقات جام جهانی مدال طلای را به دست بیاورد و خودش هم در بخش انفرادی طلا گرفت و در ادامه و در مسابقات قهرمانی جهان موفق شد مدال نقره در بخش انفرادی و طلای تیمی را به دست بیاورد.  

 

    در همین سال در مجموع امتیازات به جمع تیراندازان برتر فینال جام جهانی راه پیدا کرد. در دبی به فینال رسید ولی به خورخه خیمنز تیرانداز السالوادور باخت و دوم شد. او در دو اند ابتدایی با خورخه خیمنز مساوی کرد ولی در ادامه سه تا ۹ زد تا دوم بشه و مدال طلا به خیمنز برسد. 

 

    در سال ۲۰۰۸ به محض اینکه مدرک دانشگاهی اش را گرفت یک تیرانداز تمام وقت شد. نتایج خوبش باعث شد تا یه زندگی ورزشی را در پیش بگیرد.  

 

    عملکرد خوب در فصل مسابقات جام جهانی ۲۰۰۹ .... حضور دوباره او در فینال جام جهانی برایش به ارمغان اورد که در کوپنهاک برگزار شد. او در مسابقه نیمه نهایی برابر خورخه خیمنز قرار گرفت و در چهار اند فقط ۱۰ زد! یعنی ۱۲ تا ۱۰....(در ان زمان مسابقات حذفی برای ریکرو و کامپوند به این صورت بود که تیرانداز ها باید ۴ اند تیر می زدند و جمع امتیاز از ۱۲۰ برنده را مشخص می کرد.) این تعداد ۱۰ و ایکس در آن زمان به عنوان یک رکورد ثبت شد هر چند الان از ۵ اند محاسبه می شه و ریو وایلد با دوبار به دست اوردن امتیاز ۱۵۰ در مسابقات حذفی رکورددار است.  

 

     اما گلنتین در فینال برابر سرجیو پانی قرار گرفت و نتوانست آن روند را حفظ کند و متاسفانه تیر آخرش به ۹ اصابت کرد و در شرایطی که اگر ۱۰ می زد مسابقه اش به شوت اف می رفت به پانی باخت با امتیاز ۱۱۴ به ۱۱۵. (مسابقه جذابی بود. شاید خیلی ها دیده باشند مخصوصا مسابقه با خیمنز که گلنتین با هر ۱۰ و ایکسی که می زنه ۶ متر می پره بالا!  =)  ) 

 

    در سال بعد یعنی ۲۰۱۰ دوباره همین داستان تکرار شد و گلنتین خیلی عالی مسابقه داد و نتایج خوبی هم گرفت اما دوباره به پانی باخت و سومین مدال نقره فینال جام جهانی را به دست اورد.  

 

     در سن ۲۶ سالگی امتیازات لازم را برای حضور در فینال به دست اورد. به عنوان نفر دوم رنکینگ وارد فینال شد و در یک چهارم پل تیشر المانی را ۱۴۵ بر ۱۴۳ برد و در نیمه نهایی ریکاردو فیرو تیرانداز مکزیکی را ۱۴۷ بر ۱۴۴ برد. در مسابقه فینال ملت شاهد یک فینال تمام امریکایی بین ریو وایلد و گلنتین بودند. وایلد اون موقع و تا همین اواخر رکورددار کامپوند راند بود با ۷۱۴ امتیاز که البته این رکورد توسط تیرانداز کانادایی به ۷۱۵ ارتقاء پیدا کرد. وایلد آن موقع تیرانداز برزگی بود و هنوز هم هست و یادمه در سال ۲۰۱۲ که قرار بود المپیک هم برگزار بشود جام جهانی در سه مرحله برگزار شد و فینال قرار بود در توکیو باشد. وایلد در هر سه مرحله جام جهانی اول شد و کسی جلودارش نبود! با ۷۵ امتیاز کامل وارد فینال شده بود. وایلد و گلنتین دو رقیب بودند که هر دو با هم به افتخارات زیادی در تیم امریکا رسیده بودند و بارها قهرمان شده بودند.  

 

     در دیدار فینال که حالا به صورت جمع امتیاز ۵ اند حساب می شود در چهار اند هر دو یازده تا ۱۰ و یک دونه ۹ زده بودند و در شروع اند پایانی در امتیاز ۱۱۹ برابر بودند. در اند پنجم هر دو ۹ زدند اما در تیر بعدی وایلد ۹ زد تا زمینه برای قهرمانی گلنتین فراهم بشود. گلنتین در ادامه ۱۰ زد و همین یک امتیاز کافی بود تا قهرمان بشه چون در تیر بعدی هر دو ۱۰ زدند و گلنتین بالاخره به بام تیراندازی دنیا رسید! 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد