Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

لیمب - قسمت سوم


    سلام 


    این قسمت کوتاه است و ادامه مطلب را هم ترجمه می کنم و برایتان می گذارم چون هنوز ماجرای لیمب ادامه دارد. 


    



   لیمب های لایه ای 


       فرمودم که لیمب های لایه ای یا از چوب وکربن یا فایبرگلاس و کربن تشکیل شده و یا فقط از چوب که مدل های قدیمی است و یا از کربن که اگه دیده باشید کمان های پارالل لیمب هویت همین مدل لیمب را دارند یعنی لایه ای کربن. 


       گفتم که این لیمب ها قدمت طولانی دارند و نکته در مورد این لیمب ها اینه که قطعات لیمب یعنی هر لایه لیمب دارای ضخامت خاصی هست و بعد بوسیله چسب اپوکسی و تحت فشار و دمای خاصی به هم پرس می شوند و اپوکسی سخت می شه. 


     


     همینطور گفتم که بزرگترین دشمن این لیمب ها گرما است. عنایت داشته باشید که گرما باعث می شه تا اپوکسی بین لایه ها از حالت سختی خارج بشه و یکپارچگی لایه ها از بین بره و در واقع لیمب حالت یک تکه خودش را از دست می ده و این مخصوصا وقتی در حال پرتاب تیر هستید خودش را به خوبی نشان می دهد.ولی با تمام این بحث ها و ضعف ها این لیمب ها دارای انعطاف بیشتری هستند و در هنگام ریلیز تنش کمتری به کل سیستم کمان وارد می شه و این یک حسن بزرگ برای این نوع لیمب است. همانطور که می دانید تنش کمتر در کمان کامپوند هنگام ریلیز یکی از مهمترین مسائل است. 



 

    

     لیمب های شیشه ای / گرافیت



       این لیمب ها گفتم که دو نوع هستند. یا لیمب قالبی تراکمی یا قالبی چکش کاری شده . مهمترین حسن این لیمب ها استحکامشان هست و اینکه ساختمان پایداری دارند و خیلی بادوام هستند و همچنین در مدت زمان طولانی، مثل لیمب های لایه ای وزن از دست نمی دهند.(این را می دانید که بعد از مدتی که از لیمب های لایه ای استفاده می کنید مثلا چند سال،‌دیگه کیفیت شان را از دست می دهند). ببینید این لیمب ها یک تکه و در داخل قالب متراکم می شوند و خلاصه یک تکه هستند پس استحکام درونی زیادی دارند. دما هم برای این نوع لیمب ها فرقی ندارد. یعنی اگر داخل یک ماشین سیاه رنگ که اون ماشینه زیر نور خورشید باشه و دمای درون ماشین هم بالا بره ، هیچ فرقی نمی کنه چون یک تکه است و استحکامش از بین نمی رود. 


      اما بزرگترین مشکل این لیمب ها با وجود این ویژگی اینه که در هنگام ریلیز تنش به سیستم وارد می کند چون مثل لیمب لایه ای انعطاف پذیر نیست و حجم وزن بالاتر نسبت به لیمب لایه ای هم در این مورد دخیل است. خلاصه که لیمب های شیشه ای /گرافیت انتخاب خوبی برای شکارچیان هستند چون بادوام است و قابل اطمینان است. این لیمب ها مثل آهن هستند. 


       مطلب بعدی که براتون می گذارم مربوط می شه به شکل ظاهری لیمب ها که مثلا پارالل لیمب اصلا چی هست. موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد