Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

نحوه خارج کردن سرتیر

سلام  

 

این خیلی مایه ی ننگه برای یک عدد «آرچر» که هنوز بلد نبودم که چطوری می شه «سر تیر» را درآورد .... ولی بالاخره دیروز آقای غلامی تئوری بهم یاد دادند که چطوری می شه این کار را انجام داد و امروز انجامش دادم. خیلی هیجان انگیز بود. درکل هر کاری را که برای اولین بار انجام می دم، به طرز عجیبی هیجان انگیز ناک می شه!  

 

حالا با عکس به کسانی که مثل خودم نمی دونند که چطوری می شه سر تیر را درآورد نشان می دم که چطوری این کار را انجام می دهند. اینطوریه ...:  

 

اول سر تیر را روی حرارت قرار می دهیم ... 




بعد از حدود 20 یا 30 ثانیه، با یک عدد انبر دست سر تیر را می کشیم بیرون :  

 

 

 

 

       در این مرحله دقت کنید چون شفت تیر داغ می شه بی زحمت با یه گیره شفت را بگیرید.  

خوب حالا که سر تیرها در آمده ... 

       

 

      بعد از اینکه سرد شد، به بدنه سر تیر چسب قطره ای بزنید و آن ها را در شفت تیر جا بزنید و صبر کنید تا چسب خوب جذب بشود.  

 

نکته (این نکات را آقای غلامی گفتند) :  

با تیرهاتون بلافاصله تیر نزنید، اجازه بدهید تا چسب خوب جذب بشه. در غیر اینصورت سر تیر در فوم باقی می ماند و از شفت جدا می شه... (بیرون آوردن سر تیر از فوم همانگونه که مستحضر هستید، دردسر های خودشو داره. عمل جراحی و انبردست و اینها و در ضمن فوم هم خراب می شه ... که می دونید  چقدر گرون شده)  

 

اگر تیرهاتون مثل من کوتاه شده، قبل از اینکه سر تیرها رو جا بزنید، اول با نوک کاتر داخل سر شفت تیرهاتون را صاف کنید . فلز داخل شفت، اضافاتی داره که به این ترتیب گرفته می شه. این اضافات به خاطر برش دستگاه ایجاد می شود.  

 

حالا یک خواهش... اگر کسی چیزی داره که اضافه کنه حتما توضیحاتش را با عکس، به این آدرس ایمیل کنه تا با نام خودش در وب گذاشته بشود. اینم ایمیلم : smhkashani20@gmail.com  

 

 

در ادامه آقای عبادی این مطلب را اضافه کردند که در مورد نوع چسبی است که در چسباندن سر تیر می شه از آن استفاده کرد:   

"مطلبت در مورد خارج کردن سرتیر از شفت خوب بود ولی برای جا زدن بهتره از چسب حرارتی استفاده کنی تا دفعه بعد هم بتونی با حرارت خارجش کنی. چسبهای حرارتی آمریکایی که الان اسمش یادم نیست به صورت مکعب مستطیل ویلا اسپرت داره عالیه برای این کار"  

 
 
 
نظرات 9 + ارسال نظر
ابابیل 9 فروردین 1399 ساعت 12:10 ق.ظ

ازرائیل منتظره هست

معلومه که عزراییل منتظر همه است.

برای اطلاع از اقلام فروشی مرتبط با ورزش تیراندازی با کمان به این آدرس مراجعه کنید.
www.archeryrey.blogfa.com
09124898655

لینک شدید.

اسی 5 دی 1391 ساعت 04:09 ب.ظ

زن روطلاق دادی و......

فکر کنم آدرس را اشتباه آمدید ! اینجا وب تیراندازیه نه این چیزها.

تیرانداز دوره گرد 5 آبان 1391 ساعت 03:55 ب.ظ

فقط خواستم اضافه کنم که بهتره شفت در معرض مستقیم شعله قرار نگیره. چون آلمینیوم داخلی در پی داغ شدن و سرد شدن های پی در پی فرم اصلی خودش رو از دست میده. بنابراین اگه شعله سرتیر رو داغ کنه و از حرارت این رسانا، شفت داغ بشه، این عمل دفورمه شدن دیرتر اتفاق میفته.

نوشین 4 آبان 1391 ساعت 10:48 ب.ظ

ایول توضیحات, بابا توضیح,بابا جزوه,

خواهش می کنم ولی با اسپری همه کاره "هوم پلاس" اشپزخانه شما می درخشد.... من امتحان کردم جواب داد.

بنیامین 4 آبان 1391 ساعت 12:12 ب.ظ

یه سوال فنی:
اون گاز همیشه اون قدر تمییزه یا به خاطر این عکسا برق انداختینش

پ ن پ ...

تیرانداز سیاه پوش 2 آبان 1391 ساعت 10:26 ب.ظ

سلام
چسباندن تیر با چسب قطره ای اشکال نداره چون در اثر حرارت چسب قطره ای حالت روان پیدا کرده و تا به دلیل افزایش حجم سر تیر رو به سمت بیرون هدایت میکنه(امتحان کنید تا متوجه بشید) ولی چسب حرارتی اگر به مقدار کم استفاده بشه یا در هنگام تیراندازی از فوم سبز فشرده استفاده کنید سر تیرها بعد از چند بار تیراندازی ۵۰٪ از شفت خارج میشن یا تنظیمشون بهم میخوره البته اگر مثل دهات ما تیرهاتون را با اره مویی و چسب برق میبرید و کوتاه میکنید

با تشکر

ممنون ولی اینجا با دستگاه های پیشرفته می برند . ان شاء الله شما هم یک روز داشته باشید ولی تیرهای مثل ایکس تن را چطوری میبرید؟ کربنش ترک نمی خوره؟ من چون خودم با اره مویی کار می کنم (البته باهاش چوب می برم) می گم.

فاطمه 2 آبان 1391 ساعت 11:26 ق.ظ

اَاَاَ...چه هیجان انگیز...
منم همیشه دلم میخواست این عملیات بس پیچیده رو یاد بگیرم..
یه تیر شکسته رو دیوارم دارم برم روش امتحان کنم اخ جووون

eseb 1 آبان 1391 ساعت 04:57 ب.ظ

احتمالا دیگه قصد نداری سر تیر هارو در بیاری دیگه.
البته اگه کسی احتمالا قصد داشت سر تیرهاشو دوباره دربیاره بهتره از چسب حرارتی استفاده کنه نه چسب قطره ای

از انجایی که چسب حرارتی ندارم از همون چسب قطره ای استفاده می کنم ولی چسب حرارتی هم پیشنهاد جالبیه . ممنونم بابت این نکته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد