Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

تصویر کمان های کامپوند

سلام  

به دلیل اینکه به  نازنین قول دادم عکس کمان های کامپوند را بگذارم تا ببینه چه شکلی هستند... توجه شما را به این عکس ها جلب می کنم. 

 

Image Detail

کمان حرفه ای به درخواست محمد م

همراه با .... 

  ووووو

وقتی امتیازها برابره....

سلام  

 

یک مطلب در مورد قوانین داوری برای شما می گذارم تا یک کم تنوع بشود...  این مطلب در مورد تساوی امتیازات تیراندازان است که ممکنه که نه حتما خیلی از تیراندازها می دانند ولی برای کسانی که نمی دانند این مطلب می تونه مفید باشد.... 

 

تساوی امتیازها ممکن است در هر دو مرحله ی مقدماتی و حذفی اتفاق بیفتد. طرز عمل در این دو مرحله متفاوته... زمانی که امتیازات برابر بشود، داور چطور عمل می کند؟  

 

 

مسابقات انفرادی

 

  • دور مقدماتی  

همان طور که مستحضر هستید در دور مقدماتی یا همان کوالی، شما تعداد تیرهای مشخصی را پرتاب می کنید. بعد امتیازات جمع می شود و شما در جدول قرار می گیرید. چنانچه امتیازات شما با تیرانداز دیگری برابر باشه،  بسته به اینکه در کجای جدول قرار بگیرید، نحوه ی رده بندی متفاوت خواهد بود. مسئله ی حل تساوی به این صورت خواهد بود.... 

  1. چنانچه شما در انتهای جدول نباشید، یعنی هر جایی جز نفرات آخر جدول، اگر امتیازاتتان با تیرانداز دیگری برابر شود، ابتدا تعداد X+10  شمارش شده و کسی که تعداد بیشتری امتیاز 10 داشته باشد، در مکان بالاتر قرار می گیرد. چنانچه در تعداد X+10  برابر بودید، حالا فقط تعداد X محاسبه می شود، یعنی تعداد تیرهایی که به داخلی ترین دایره فیس اصابت کرده است. در صورتی که در شرایط برابر قرار گرفتید، در اینجا با قرعه کشی رده بندی صورت می گیرد، یعنی شیر یا خط. 
  2. چنانچه در انتهای جدول چنین اتفاقی افتاد، تمام بازیکنانی که در انتهای جدول امتیازات برابر دارند، باید شوت آف بزنند. یعنی یک تیر پرتاب کنند تا کسی که وارد مسابقه ی حذفی می شود، مشخص بشود.  

مثال .... 

  • در مسابقه ای نفرات 5 و 6 جدول دارای امتیازات برابر 650 هستند.  

تیرانداز A :   650      X+10 : 40      X: 21 

تیرانداز B: 650       X: 10 : 40      X: 20

 

در این حالت چون این تیراندازان بالای جدول قرار دارند، بنابراین ابتدا تعداد X+10  و در صورت تساوی این تعداد، تعداد X محاسبه خواهد شد. چون پس از تساوی امتیازات، تعداد X+10 برابر شده است، بنابراین پس از شمارش تعداد X، رده بندی انجام خواهد شد. در این مثال تیرانداز A به دلیل زدن X بیشتر، در رده ی 5 و تیرانداز B در رده ی ششم قرار می گیرد.  

در مثال بالا چنانچه تعداد X نیز برابر بود، قرعه کشی رده بندی را مشخص می کند.  

 

  • در مسابقه ای پس از برگزاری دور مقدماتی، نفرات 64، 65 و 66 دارای امتیازات برابر 550 هستند. در این شرایط کدام بازیکنان وارد رده بندی می شوند؟ چون این بازیکنان در انتهای جدول هستند، بنابراین همگی شوت آف می زنند. یعنی برای انتخاب نفر آخر که نفر 64 است، همگی با هم شوت آف خواهند زد. یک تیر به سمت هدف پرتاب می کنند در 40 ثانیه زمان. حالا کسی که امتیاز بیشتری داشته باشد، به دور حذفی می رود. چنانچه امتیازات برابر بود، کسی که تیرش به مرکز نزدیک تره وارد مرحله ی حذفی می شود.  

 

  • دور حذفی  

در دور حذفی چنانچه تساوی اتفاق بیفتد، کار به شوت آف می ره که قبلا خیلی در موردش صحبت کردیم و حتی اگر از خواننده های قدیمی هم باشید، براتون مثال هم زدم. در مسابقات خارج سالن در ریکرو ست سیستم و در کامپوند به صورت جمع امتیازات 15 تیرخواهد بود و در مسابقات داخل سالن ریکرو و کامپوند ست سیستم خواهد بود. چنانچه بازی به تساوی کشیده شود، شوت آف مسئله را حل خواهد کرد.  

 

  

تساوی در مسابقات تیمی  

در این مورد........ شما می دونید که تیم ها چطور رده بندی می شوند؟  هر تیم  از سه تیرانداز تشکیل شده ولی معمولا چهار بازیکن در هر تیر حضور دارند که در واقع یکی به عنوان رزرو عمل می کند. مسابقات تیمی در دو بخش میکس تیم یا تیمی ترکیبی و تیمی خانم ها و آقایان برگزار می شود. در میکس تیم تیراندازهای  خانم و آقایی که در یک تیم در دور مقدماتی بالاترین امتیاز را به دست آوردند، حضور دارند. همان طور که در بالا هم گفتم ممکنه به تشخیص مربی تیم، نفرات عوض بشوند که البته باید این تغییر توسط کاپیتان تیم و یا نماینده تیم، تا حداکثر یک ساعت قبل از مسابقه  به هیئت داوران گزارش بشود، یعنی نمی شود بدون اطلاع هیئت داوران بازیکنان را تعویض کرد.  

 

حالا اصولا چطور تیم ها رده بندی می شوند؟  

بازیکنان تیم در دور مقدماتی شرکت می کنند، وقتی امتیازاتشان ثبت شد، جمع امتیازات سه نفر برتر تیم (در میکس تیم، جمع نمرات خانم و آقایی که بالاترین امتیازات را در تیم خانم ها و آقایان دارند)، مشخص کننده ی جایگاه تیم در جدول است. حالا اگر تساوی در امتیازات اتفاق افتاد.... 

 

  • در مرحله ی رده بندی( جایی که امتیازات جمع می شوند).... 

چنانچه تیم ها در انتهای جدول نباشند، تعداد X+10  و سپس در صورت تساوی تعداد X تعیین کننده جایگاه تیم ها است. در صورت تساوی در تعداد X+10، حالا تعداد X شمارش می شود.  

 

چنانچه تیم ها در انتهای جدول باشند، شوت آف خواهند زد. یعنی سه نفر اعضای تیم ها(در میکس تیم دو نفر اعضای تیم) روی خط قرار می گیرند و در 40 ثانیه زمان یک تیر به سمت هدف پرتاب می کنند. تیمی که امتیاز بیشتری گرفته باشد، به دور حذفی می رود. اگر امتیاز تیمی با تیم دیگری برابر شد، در این صورت تیرها به صورت تکی مورد بررسی قرار می گیرد. (در میکس تیم دو تیر موجود و در مسابقات تیمی اقایان و خانم ها سه تیر موجود بررسی می شوند) به این صورت که اول تیری که به مرکز نزدیک است در هر دو سیبل بررسی می شود. چنانچه تیر اول هر تیم به هدف نزدیک تر باشه، برنده تعیین می شود ولی اگر این تیر نیز مساوی بود، تیر دوم بررسی می شود و در مسابقات تیمی آقایان و خانم ها تیر سوم در صورت تساوی امتیازات در تیر دوم! افتاد الان؟ 

   

 

  • در مرحله ی حذفی ... 

وقتی در مرحله ی حذفی تیم ها برابر می شوند، بازیکنان تیم همگی روی خط می آیند و شوت آف می زنند که قبلا خیلی توضیح دادم و دیگه توضیح نمی دهم.  

 

متشکرم و موفق باشید