Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

فقط تیراندازهای جدید بخوانند! انواع مسابقات

سلام  

امروز در مورد مسابقات خارج سالن برای شما مطلب می گذارم، پس مثل همیشه اگر دلتان خواست با من  در ادامه ی مطلب همراه باشید... و در ضمن این فایل جدول حذفی است که من هی گفتم عدد بگذارید، ولی الان از ورد آرچری دانلود کردم تا ببینید قضیه چیه... پس دانلود کنید ...  

 

http://s1.picofile.com/file/7300584515/PairingChart_e.pdf.html

مسابقات داخل سالن را برای شما توضیح دادم و حالا می ریم سراغ مسابقات خارج سالن ... 

مسابقات خارج سالن برای ریکرو و کامپوند یک ذره (که چه عرض کنم در واقع باید بگم خیلی!!!) با هم فرق داره و برای اینکه قاطی نشه، اول ریکرو را توضیح می دهم. 

 

مسابقات خارج سالن بخش ریکرو  

در این بخش، یعنی ریکرو مسابقات به دو صورت برگزار می شه ... 

  1. المپیک راند 
  2. فیتا راند یا چهار مسافت

مسابقات المپیک راند ... 

 

مسابقات المپیک راند، اصولا در مسافت 70 متر برگزار می شود.....چیه؟ خوب 70 متره دیگه! فیس مسابقات المپیک راند، خیلی بزرگتر از فیس 18 و 30 و 50 است و 122 سانتی متره و 10 حلقه ای است از امتیاز 1 تا 10.حلقه های او این امتیازات را داره و در واقع این حلقه ها، منهای حلقه های مرکز فیس، دو تا دوتا به یک رنگ هستند.(حلقه های وسط سه تا هستند.) از بیرون به داخل  دو حلقه ی اول سفید رنگ هستند و امتیازات 1 و 2 را شامل می شوند. حلقه های بعدی مشکی هستند و امتیاز 3 و 4 را دارند. حلقه های بعد، به رنگ آبی و امتیاز 5 و 6 دارند. دو حلقه ی داخلی تر، قرمز رنگ هستند و دارای امتیازات 7 و 8 هستند و در آخر، سه حلقه ی داخلی، زرد رنگ و امتیازات 9 و 10 و X را شامل می شوند. اگر تیر به داخلی ترین حلقه یعنی X اصابت کنه، در این صورت باز امتیاز 10 تعلق می گیره ولی در برگه ی امتیازات باید X ثبت بشود. 

بعد از فیس می ریم سراغ دور مقدماتی ... 

در دور مقدماتی ، ورزشکاران ، دلاوران ، نام آوران ... باید دو تا کوالی بزنند... درست مثل مسابقات داخل سالن! منتها فرقش این جاست که به جای اینکه دو تا کوالی بزنند که هر کدام 10 اند است و در هر اند 3 تا بزنند.... باید به این شکل عمل کنند.... 

دو تا کوالی به این صورت برگزار می شه... هر کوالی 6 اند است و ورزشکاران در هر اند، 6 تیر می زنند. پس می شه 36 تیر در هر کوالی و 72 تیر در مجموع دو تا کوالی... پس حداکثر امتیازات 720 خواهد بود. در حال حاضر در بخش مردان آقای ایم و در بخش خانم ها، خانم پارک هر دو از کره رکورد دار این ماده هستند. البته هنوز حد نصاب امتیازات به 700 نرسیده است. خوب حالا دوباره تیراندازها در جدول قرار می گیرند و می روند به حذفی .... 

در مرحله ی حذفی روش مسابقه، ست سیستم هست که قبلا هم برای شما توضیح دادم و فکر نمی کنم که دیگه احتیاجی به توضیحات اضافه داشته باشد. 

 

مسابقات فیتا راند یا چهار مسافت  

فیتا راند یا چهار مسافت... من تا حالا شرکت نکردم ولی می گن خیلی خفنه... چرا؟ 

مسابقه ی چهار مسافت به این صورته که تیراندازان در چهار مسافت تیراندازی می کنند، البته  دور مقدماتی باید در دو روز برگزار بشه(قانونی اش اینه، مگه اینکه برگزار کننده ی مسابقه بخواد پدر تیراندازها را در بیاره و بگه همین امروز هم چهار مسافت بزنید و هم حذفی...)  

حالا این چهار مسافت، چقدر هستند؟ 

برای آقایان مسابقه از 90 متر شروع و به 30 متر ختم می شود... اینطوری  

90 متر  سپس 70 متر و بعد 50 متر و در آخر 30 متر... 

 

برای خانم ها مسابقه از 70 متر شروع می شه ... 

70 متر  سپس 60 متر و بعد 50 متر و در اخر 30 متر ... 

 

تیراندازها در هر کدام از این چهار مسافت، 36 تیر پرتاب می کنند و در نتیجه مجموع تیرها می شه 144 تیر! در نتیجه حد نصاب مسابقه ی فیتا راند، 1440 امتیاز است.  

در مسافت های 70 و 90 متر از فیس 122 سانتی متری 10 حلقه ای استفاده می شه (همان فیسی که در المپیک راند استفاده می شد) و برای مسافت های 50 و 30 متر از فیس  80 سانتی متری که حتما شما هم دیده اید استفاده می شود.  

در مورد دور حذفی ... 

مرحله ی حذفی برای مسابقه ی فیتا راند، تنها در مسافت 70 متر و به روش ست سیستم برگزار می شود.  

این از ریکرو و دفعه ی بعد در مورد خارج سالن کامپوند براتون مطلب می گذارم. در ضمن یادم باشه که حتما در مورد بخش حذفی توضیحات را کامل تر کنم!  

با تشکر

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه 1 اسفند 1390 ساعت 02:45 ب.ظ

وای..چقدر وحشتناکه...همون داخل سالن بهترتر بییید

سلام
نترس بابا! من فقط داخل سالن شرکت کردم و هنوز قسمت نشده فیتا راند و المپیک راند بروم!

samin 27 بهمن 1390 ساعت 03:24 ب.ظ http://www.samin75.blogfa.com

سلام
به خاطر غیبت چند روزم عذز میخوام
اصلا حال و روز خوبی نداشتم.
راستی وب جدیدت مبارک باشه....
باز هم میام
فعلا با بای

سلام
چه تفاهمی! درست مثل من! ولی الان حالم بهتره و ممنونم که بهم سر زدی! بای فعلا!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد